24 Nisan 2013 Çarşamba

Sara krizinde ilk yardım nasıl yapılmalı?

Sara (epilepsi) hastası olanların birçoğu sık sık kriz geçirmekte ve sara krizi yakınları ya da sara krizi geçiren bir kişinin yanında olanlar nasıl ilk yardım girişiminde bulunmalıdır, yapılacak en doğru sara krizi ilk yardım uygulaması nasıl olmalıdır, bu yazımızda sizlerle paylaşıyoruz. Bazı durumlarda hastanın bağırması, şiddetli ve ani bilinç kaybı yaşaması, yoğun bir şekilde adalelerinin kasılması, yaklaşık 20 saniye kadar nefesinin kesilmesi, yüzünde morarmaların husule gelmesi, kontrolsüz hareketler göstermesi gibi belirtiler ortaya çıkan sara krizinde hastaya uygulanması gereken ilk müdahaleler şöyle olmalıdır:

Sara krizi ilk yardım

Sara krizi geçiren bir hastanın yanında bulunan kişiler öncelikle güvenlik önlemleri almalıdır. Hastanın bilinci kaybolduğu için ne yaptığını, nasıl davrandığını bilmez ve krizi atlattıktan sonra da muhtemelen hatırlamaz. Sara krizi kendi sürecine bırakılmalıdır. Hasta kesinlikle bağlanmama, kitlenmiş çenesi açılmaya çalışmamalı, kolonya ya da benzeri şeyler koklatılmamalıdır. Su ya da ilaç içilme girişiminde bulunmamalı.

Sara krizi geçiren hastanın giysilerini gevşetin. Etrafta ona ve size zarar verecek ne varsa uzaklaştırın. Hasta kusabilir, buna karşı önlem alın. Hastanın kendini yaralama girişimi olabilir, buna karşı temkinli olun. Krizin kendi kendine geçmesini bekleyin, korkmayın ve cesur olun. Sıklıkla sara krizi geçirildiğinde hemen 112 acil servisten yardım isteyin.

]]>

0 yorum:

Yorum Gönder

 
fx15 rephair formoline epila tüy dökücü indir diyet zayıflama